با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید
به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين
وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد
و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
شاید شما هم از جمله افرادی باشید که در هنگام خرید خودروی موردعلاقهتان، علاوه بر مارک و برندش، محل تولید آن نیز برایتان مهم باشد. گرچه این موضوع در گذشته نهچندان دور از اهمیت فراوانی برخوردار بود، اما در حال حاضر با توجه جهانی شدن اقتصاد و گسترش فضای کاری و جغرافیایی کمپانیها، رفتهرفته در حال رنگ باختن است. در این دوران دیگر نمیتوان با قاطعیت اظهار داشت که تمامی شورولت ها آمریکایی بوده و در دیترویت ساخته و پرداخته شدهاند و یا تمامی تویوتاها ژاپنیاند و ساخته تویوتا سیتی!
شاسی بلندها یا SUVها و کراس آور ها نسبت به سالهای دهه نود به بعد هر روز محبوبتر میشوند. در آن سالها تعداد کمی خودروساز بودند که در این کلاس نمایندهای داشته باشند. و از آنجایی هم که سود زیاد در بازار شاسی بلندها بر هیچکس پوشیده نیست امروزه هر خودروسازی در این کلاس نماینده دارد.
آخرین سیستم هوشمند ایمنی فورد یک سیستم جدید هشدار پیشبرخورد است که میتواند عابران پیاده را تشخیص دهد. این سیستم یکی از اولینها در نوع خود در بین خودروسازان مطرح محسوب میشود. در این میان، شاید سیستم EyeSight سوبارو، تنها برند غیرلوکس باشد که استفاده از سیستمی مشابه را در اختیار قرار میدهد.
این سیستم با بهرهگیری از یک سری رادارها و دوربینها موقعیت عابران پیاده را در نزدیکی جاده یا روبروی مسیر اتومبیل تشخیص میدهد. وقتی خودرو حضور عابر پیاده را در مسیر پیشرو تشخیص داد، سیستم با کمک صوت و گرافیک تصویری در قسمت ابزارهای داشبورد به راننده هشدار میدهد. اگر در چنین حالتی، نشانهای از واکنش توسط راننده مشاهده نشد، سیستم با کاهش فاصله صفحات ترمز، واکنش ترمز را نسبت به پدال بیشتر میکند. اگر در این مقطع نیز راننده واکنشی از خود نشان نداد، خودرو خودش به تنهایی برای ترمزگیری اقدام میکند تا از تصادف جلوگیری کند.
البته یک سری محدودیت مشخص برای این سیستم وجود دارد. فورد در این باره گفته است که این سیستم در حال حاضر تنها در شرایط روشنایی روز و آبوهوای صاف و آفتابی کارایی دارد. در همین حال، فورد در طول مسیری در حدود ۳۰۰ هزار مایل (نزدیک به ۴۸۰ هزار کیلومتر) در دنیای واقعی این تکنولوژی را مورد آزمایش قرار داده تا متغیرهای دیگر تأثیرگذار در محیطهای شهری را نیز درنظر بگیرد.
فورد در حال حاضر نیز یک سیستم ایمنی پیشبرخورد در بسیاری از خودروهای تولیدیاش ارائه میکند. ولی این سیستم جدید تشخیص عابر پیاده، شرایطی متفاوت دارد و از یک دوربین تعبیه شده در شیشه جلو و رادار در سپر جلو استفاده میکند. این حسگرها به تشخیص فرمهای مختلف بدن انسان نسبت به سایر اشیای موجود در جاده مانند تابلوهای راهنمایی و درختان کمک میکنند.
انتظار میرود که این سیستم در محصولات سال آینده فورد و لینکلن استفاده شود. اولین کاربرد آن در فورد موندیو مدل ۲۰۱۵، خودرویی مختص بازار اروپا و مشابه فورد فیوژن، خواهد بود.
ولوو از مدل جدید XC90 شاسیبلند ۲۰۱۶ به عنوان اولین محصول از «ولووی جدید» و پروژه احیای کمپانی نام میبرد. این خودرو اولین محصولی است که ولوو پس از رفتن به زیر سایه «جیلی»، خودروساز چینی، به صورت مستقل توسعه داده است. XC90 همچنین اولین مدلی است که بعد از یک دهه، تجدیدنظر کلی در مورد طراحی آن میشود. این مدل بر اساس پلتفرم جدید ساختار تولید مقیاسپذیر (SPA) ارائه میشود؛ پلتفرمی که در طیف وسیعی از وسایل نقلیه میتواند استفاده شود. در همین حال، اخیراً در استکهلم جزئیاتی تازه از این شاسیبلند جدید منشر شده است که ۱۰ نمونه از آنها را در ادامه مرور میکنیم.