تمام ولووهای آینده از این موتورهای چهار سیلندر استفاده خواهند کرد که البته باز هم همانند گذشته برچسبهای T5 و T6 را به کار خواهند برد. موتور پایه T5 Drive-E به صورت توربو دارای قدرت ۲۴۰ اسببخار است و این در حالی است که موتور T6 Drive-E از هر دو سیستم توربوشارژر و سوپرشارژر استفاده می کند تا قدرتی برابر با ۳۰۲ اسببخار و گشتاوری برابر ۴۰۰ نیوتنمتر را استخراج نماید. این مقدار قدرت از یک موتور ۲ لیتری واقعاً شگفتانگیز است؛ ولی در همین حال، ولوو میگوید که قدرت بیشتری نیز از راه خواهد رسید و نسخههای «هیبریدیشده» از این موتورها میتوانند جایگزین V8 ها شوند.
2015 Volvo S60 T6 Drive-E
مدل T6 Drive-E مانند آخرین مدل شش سیلندر T6 AWD مسافت 400 متر را در ۱۴ ثانیه کامل طی میکند. امّا در تست شتاب، یکدهم ثانیه جلوتر است و در ۵/۴ ثانیه به ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت میرسد. ولی در همین حین، در حالت تختگاز، فرمان آنقدر سبک میشود که اثر این بهینهسازی را کمرنگ میکند. همچنین در دور موتورهای زیر ۳۵۰۰ واکنش پدال گاز بهتر شده و انتقال قدرت از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به صورت بهینهتر انجام میشود. پدلشیفترها نیز در حال حاضر به صورت استاندارد ارائه شدهاند.
2015 Volvo S60 T6 Drive-E
در مدل T6 Drive-E تایرهای پیرلی سینتوراتو P7 تمامفصل جایگزین تایرهای کانتیننتال کانتیپروکانتکت شدهاند و در نتیجه عملکرد خودرو در ترمزگیری کاهش یافته است. این خودرو از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت در فاصلهای برابر ۵۸/۸۳ متر متوقف میشود که ۳/۳۵ متر نسبت به مدل قبلی بیشتر است. ای تایرهای پیرلی سابقه خوبی ندارند و کیفیت ترمز بامو سری 3 را نیز کاهش داده بودند.
2015 Volvo S60 T6 Drive-E
البته انگیزه تمام این تغییرات، مصرف سوخت بوده که ولوو در تخمینهای سازمان حفاظت محیط زیست امریکا موفق عمل کرده است. مدل T6 Drive-E به صورت ترکیبی مصرف سوختی برابر ۸/۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر دارد که ۲/۸ لیتر نسبت به مدل سال ۲۰۱۲ کمتر است. در همین حال، مصرف سوخت آن در بزرگراه ۶/۷ لیتر است که برای یک خودروی ۳۰۰ اسببخاری آمار فوقالعادهای است.
ولوو S60 در سال گذشته صاحب یک جلوبندی جدید و همچنین یک پنل ابزار جدید شد و با توجه به استفاده از پیشرانه جدید، این موارد تغییری نداشتهاند. ولوو مدلهای جدید Drive-E را در کنار مدلهای قدیمی پنج و شش سیلندر توربو به فروش میرساند.
2015 Volvo S60 T6 Drive-E Interior
مشخصات:
- نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو، ۵ سرنشین، ۴ در سدان.
- قیمت مدل تست: ۴۷۹۲۵ دلار (قیمت مدل پایه: ۳۹۰۷۵ دلار).
- نوع موتور: DOHC با ۱۶ سوپاپ و ۴ سیلندر در یک ردیف، بدنه و رویه آلومینیومی، توربوشارژر، سوپرشارژر و خنککننده داخلی، انژکتور مستقیم سوخت.
- گنجایش: ۱۹۶۹ سیسی.
- قدرت: ۳۰۲ اسب بخار در ۵۷۰۰ دور در دقیقه.
- گشتاور: ۴۰۰ نیوتنمتر در ۲۱۰۰ دور در دقیقه.
- گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک با قابلیت پدلشیفتر.
ابعاد:
- فاصله محوری: ۲/۷۷۶ متر.
- طول ماشین: ۴/۶۳۶ متر.
- عرض: ۱/۸۶۴ متر.
- ارتفاع: ۱/۴۸۳ متر.
- وزن کلی: ۱۶۸۴ کیلوگرم.
تستهای سرعت:
- صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵/۴ ثانیه.
- صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۳/۴ ثانیه.
- صفر تا ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت: ۲۶ ثانیه.
- استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۱ ثانیه.
- عبور از یکچهارم مایل: ۱۴ ثانیه با سرعت نهایی ۱۶۴/۱۵ کیلومتر بر ساعت.
- سرعت نهایی (با محدودیت قانونی) : ۲۱۰/۸ کیلومتر بر ساعت.
- مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۸/۸۳ متر.
مصرف سوخت:
- تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۹/۸ لیتر در شهر و ۶/۷۲ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
- مصرف سوخت در تست: ۹/۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.